Slipad projektledare ska göra Retail United ännu vassare

Slipad projektledare ska göra Retail United ännu vassare

Uppdragsgivarna investerar mer i sin egen digitala och fysiska handelsplats, och fokus på kommunikationsarbetet ligger på köpögonblicket. Det noterar Sveriges ledande retailbyrå, Retail United, som fortsätter utveckla sitt team och sin kompetens med målet att bli bäst på säljdrivande kommunikation i Norden. Rekryteringen av Andreas Helgeström ska ses mot bakgrund av det.

Andreas kommer närmast från Ingo där han jobbade som produktionsledare med uppdrag både inom retail och andra kanaler. Han har också ett förflutet på Spinn och DDB. Han förstärker byrån med sin erfarenhet av att arbeta med varumärken och kampanjer i köpögonblicket.

– Med en alltmer komplex mediemarknad ökar både den digitala och fysiska handelsplatsens betydelse som kommunikationskanal. Hur får vi kund till butik – och väl där, hur tar vi hand om dem? Hur säkrar vi en angenäm och effektfull digital köpprocess? Slaget om konsumenten står i köpögonblicket och våra kunder investerar mer i projekt för att öka sin attraktionskraft där, säger Andreas Broman, vd på Retail United.

Andreas Helgeström började i maj och det var bland annat möjligheten att få fortsätta jobba med starka varumärken brett över många kanaler som lockade honom till byrån, men också möjligheten att påverka.

– Retail United är en relativt ny byrå. Den startade med idén att korta avståndet mellan insikt och genomförande. Det tänket vill jag vara med och utveckla vidare. Jag har dessutom jobbat tillsammans med flera här förut och vet att de är härliga människor, säger Andreas Helgeström.

Byrån växer snabbt. 2015 slutade starkt och under första halvan av 2016 har de fått in tre nya kunder samt anställt formgivaren Catrine Gyllensten och retailexperten Linda Jacobsson. Däremot går det trögare med rekryteringen av en Client Director.

– Vi är mycket kräsna. Vi behöver en person som kan säkerställa att insiktsarbetet är gjort, eller om inte, hur det ska göras. Sedan arbeta med kreatörerna för att skapa kommunikation, åstadkomma det magiska som får kund och konsument att reagera. Och till sist säkerställa att kommunikationen når hela vägen fram, exempelvis genom implementering av vår egen säljkår, säger Andreas Broman.

För PDF tryck här

News